tirsdag den 30. marts 2010

Forøg din troværdighed mens du sælger

Carnegie Coach
Af Thomas Dybvad
Adm. Direktør, Dale Carnegie Training®










Kære Carnegie Coach:

Jeg er for nylig blevet færdig med min uddannelse på universitetet, og er lige begyndt at arbejde som salgsmedarbejder. Jeg har indfriet mine mål for mine præstationer, men jeg ønsker at føre mit salg til det næste niveau. Jeg vil gerne gennemføre det store salg, jeg vil have potentielle kunder til at investere i mine ideer og produkter. Hvad kan jeg gøre for at gå fra at indfri mine mål til at overskride dem? 
- Troels

Kære Troels:

Tillykke med din uddannelse, og på den vision du har skabt for dig selv. Det lader til at du vil have folk til at stole på dig og investere deres penge i dine ideer. Før du vinder tillid, skal du betragtes som en troværdig person. Her er et par måder, du kan øge din troværdighed med dine kundeemner i løbet af et salgsopkald.

Nævne generelle fordele
Nævn generelle fordele din virksomhed skaber, som vedrører købers, behov, ønsker og udfordringer. Forbered og undersøg dine kundeemner før du kommunikerer med dem. Når du præsenterer dine ideer vil det vise, at du var interesseret i at hjælpe kunden og ikke bare at tjene penge.

Være specifik

Nævn resultater fra tidligere klienter der har nydt godt af jeres samarbejde. Tal specifikt om ROI (Return On Investment). I stedet for at sige, at "Dette produkt øger effektiviteten", sig "Firma X begyndte at bruge dette produkt sidste år, siden da har de sparet kr. 500.000."

Indikere lignende ydelser

Hvis en virksomhed oplever de samme udfordringer som tidligere virksomheder, så fortæl dem det. Da du allerede har nævnt generelle fordele og derefter nævnt konkrete eksempler er det logisk at binde dem sammen.

Du må ikke sælge

Fokusér på køberen. Ved at kende din potentielle kundes ønsker, interesser og behov, give konkrete eksempler på resultater, og så binde dem sammen, appellerer du logisk til en klient. Skab den logiske sammenhæng og din potentielle kunde vil vide, du ikke bare er endnu en salgsmedarbejder.
------------------------------------------------------------

Relaterede kurser:

Hvis du har forretningsrelaterede spørgsmål eller ønsker anden rådgivning om arbejdspladsen, besøg vores hjemmeside på www.dalecarnegie.dk eller mail os på info@dalecarnegie.dk

Ingen kommentarer:

Send en kommentar